کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9321 | مشاهده و دانلود: 749458027 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/02 | اعضاء: 317853 | نظرات: 37946
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

فروشگاه‌های مجازی فارسی دارای نشان اعتماد

به گزارش سافت گذر به نقل از آی تی ایران؛ این روزها که اینترنت جزو جدا نشدنی زندگی ما انسان‌ها شده است، همه چیز رنگ و بوی اینترنتی به خود گرفته است. از تفریح و سرگرمی گرفته تا انجام امور تجاری و حتی خرید و فروش کالا!

بله درست شنیدید، امروزه این امکان برای کاربران اینترنت فراهم شده است تا به جای طی مسافت خانه یا محل کار تا فروشگاه مورد نظر، آن هم در این ترافیک و آلودگی هوا، تمام اجناس مورد نیاز خود را با چند كليك ساده انتخاب و هزینه آن را به صورت اینترنتی یا سایر روش‌های مورد استفاده فروشگاه‌های مجازی پرداخت کنند. در این صورت، هم در وقت و هم در هزینه رفت و آمد صرفه‌جويی مي‌شود. کافی است قدری به این پروسه خوش‌بین بوده و البته صبور!

چرا که سرویس دهی این فروشگاه‌ها در حد فروشگاه‌های مجازی در سایر نقاط جهان نیست که البته این موضوع به تایید افرادی که این فروشگاه‌ها را راه اندازی کرده‌اند رسیده است. به هر حال متصدیان راه‌اندازی این فروشگاه‌ها از رشد میزان بازدید و خرید از فروشگاه‌های مجازی خبر داده و مي‌گویند، این رشد تقاضا نشان‌دهنده این است که میزان اعتماد به خرید و فروش مجازی روندی رو به رشد دارد که مجموعه عوامل مختلفی باعث این اتفاق شده است.در این گزارش ما به بررسی وضعیت فعالیت فروشگاه‌های مجازی و رشد کمی و کیفی نحوه خدمات رسانی فروشگاه‌های مجازی و عوامل افزایش استقبال از فروشگاه‌های مجازی،موانع و مشکلات پیش روی راه اندازان این فروشگاه‌ها و ... مي‌پردازیم.


تلاش برای جلب اعتماد کاربران برای خرید از فروشگاه‌های مجازی


فروشگاه‌های مجازی طی سال‌های اخیر تلاش زیادی برای تغییر وجهه سنتی بازار و تبدیل آن به یک بازار الکترونیکی داشته اند که البته طی یک سال گذشته شاهد نتایج مثبت این تلاش‌ها بوده‌ایم. حقیقت این است که با تلاش‌هایی که برای قانونمند شدن فعالیت این فروشگاه‌ها شده است (مانند تشویق فروشگاه‌ها برای کسب نماد اعتماد الکترونیکی، اهداي پروانه کسب به فروشگاه‌هاي الکترونيکي و کنترل و نظارت وزارت صنعت،معدن و تجارت روی فعالیت فروشگاه‌های مجازی) فعالیت آنها شکل رسمی تری به خود گرفته است و خریداران حالا بیش از گذشته به این فروشگاه‌ها اعتماد مي‌کنند.

بررسی‌هاي انجام شده حاکی از افزایش خرید از فروشگاه‌های مجازی،به ویژه در مورد کالاهای کامپیوتری است. به گفته کارشناسان، استقبال از فروشگاه‌های مجازی مرهون جلب اعتماد کاربران اینترنت است و فروشگاه‌های مجازی باید راهکاری در پیش گیرند تا بتوانند توجه و اعتماد خریداران را جلب کنند.نظر آنها این است که از زمان ارائه نماد اعتماد الکترونیکی و تلاش مسوولان برای سرو سامان دادن به وضعیت این فروشگاه‌ها، توجه‌ها به سمت فروشگاه‌های مجازی بیشتر شده است.

رنگاور، مسوول بخش نماد اعتماد الکترونیکی مرکز توسعه تجارت که معتقد است فروشگاه‌های مجازی با هدف کوتاه کردن دست واسطه‌ها راه‌اندازی شده‌اند می‌گوید، ارائه نماد به فروشگاه‌های مجازی اعتبار بخشیده است و در حال حاضر 35 فروشگاه مجازی دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند. وی افزود، این فروشگاه‌ها به طور داوطلبانه برای دریافت نماد اقدام کرده‌اند؛ زیرا مي‌دانند که اعتماد خریداران یکی از پیامدهای اخذ این نماد است.رنگاور همچنین افزود ما ترتیبی اتخاذ کرده ایم تا افرادی که از فروشگاه‌های مجازی دارای نماد اعتماد الکترونیکی کالایی خریده و آن کالا ایراددار است، اعتراض خود را در سایت www.enamad.ir درج کرده تا ما به موضوع رسیدگی کنیم که این موضوع هم تا حد زیادی باعث شده است خریداران با خیال راحت خرید کنند.

وی همچنین افزود، ما به فروشگاه‌های مجازی اعلام کرده‌ایم که برای کسب امتیاز بیشتر و پروانه کسب از پروتکل SSL استفاده کنند تا فضای تبادل اطلاعات امن و ایمن باشد که این موضوع هم به نوبه خود کمک بزرگی به جلب اعتماد خریداران کرده است.شهبازی، مدیر فروشگاه مجازی «دنیا کامپیوتر» هم ضمن تایید این سخن مي‌گوید، اخذ نماد اعتماد تا حدود زیادی باعث شده است تا میزان اعتماد و همچنین استقبال از فروشگاه‌های مجازی افزایش یابد و ما اکنون در انتظار اخذ پروانه کسب هستیم. چرا که فعالیت بدون مجوز در این فضا دردسرهای زیادی دارد. اما سعید محمدی، مدیر فروشگاه مجازی «دیجی کالا» نظر متفاوتی دارد.به گفته وی استقبال از فروشگاه‌های مجازی افزایش یافته است، ولی این رشد تقاضا به هیچ‌وجه در حدی نیست که انتظار داشتیم .به نظر وی این فروشگاه‌ها پتانسیل رشد و توجه بیشتری دارند.

وی افزود: هدف ما این است که فروش و بازاریابی سنتی را به حداقل برسانیم و تا زمانی که به این هدف نرسیم نمی‌توانیم خود را موفق بدانیم.


ارتباط امن و جلب اعتماد خریداران

گردانندگان این فروشگاه‌ها مي‌گویند، در شرایط فعلی بخش بزرگی از مشکلات ما مربوط مي‌شود به، به روز کردن قیمت‌ها. شهبازی، مدیر فروشگاه مجازی «دنیا کامپیوتر» با بیان این مطلب مي‌گوید، در شرایط فعلی فروش اینترنتی، مخصوصا فروش قطعات سخت‌افزاری کامپیوتری بسیار سخت است؛ چرا که نوسانات قیمت بسیار شدید است و ما در مدت اخیر چندین تن از نیروهای خود را تنها برای به روزرسانی قیمت‌ها به خدمت گرفته‌ایم. وی افزود: بخش دیگر مشکلات ما ناشی از عدم همکاری و پشتيبانی ارگان‌های مسوول دولتی است.

چرا که آنها ما را ملزم به انجام اموری مي‌کنند که خودشان برسر راه این اقدامات مانع‌تراشی می‌کنند. به‌عنوان مثال ملاک اعطاي پروانه کسب به فروشگاه‌های مجازی را پیاده‌سازی پروتکل SSL ((Socket Secure Layer که یک استاندارد وب، برای کدکردن اطلاعات بین کاربر و وب‌سایت است اعلام کرده است. اما با وجودی که ما این پروتکل را اجرا کردیم، با بحث فیلترینگ مواجه شدیم که اعتراض‌هاي ما هم به وزارت صنعت، معدن و تجارت نتیجه‌ای نداشت.

وی افزود: قطعی‌هاي مکرر اینترنت، فیلتر شدن گاه و بی گاه ایمیل، کندی اینترنت، قطع بودن شبکه شتاب از سایر مشکلاتی است که ما را با دردسر مواجه مي‌کند.سعید محمدی، مديرعامل «ديجي کالا» هم با بیان این مطلب که سرعت پايين سرويس اینترنت يکي از اصلي‌ترين مشکلات ما است مي‌گوید: تغییرات قیمت طی شش ماه گذشته تبدیل به بزرگ‌ترین مشکل ما شده است و ما ناچاریم مدام قیمت‌ها را چک کنیم. علی بلندی، مسوول سایت فروشگاه مجازی «چاره» هم مي‌گوید: بخشی از مشکلات فروشگاه‌هاي مجازي مربوط به تامين‌کنندگان محصولات سايت‌ها مي‌شود. چرا که سايت‌هاي فروش اينترنتي براي جلب‌نظر مشتريان واعتبار فعاليت خود حتما بايد کالاهاي وارداتي را از نمايندگان اصلي آن کالا خريداري کنند. همچنين موجودي و قيمت اين کالاها بايد حتما به روز باشد و اين در حالي است که برخي تامين‌کنندگان به دلايلي هماهنگي لازم را در اين زمينه با ما ندارند. این شرايط و نداشتن موجودي به روز باعث از دست رفتن مشتريان برخي فروشگاه‌هاي اينترنتي مي‌شود.


فعالیت فروشگاه‌های مجازی فاقد مجوز و نماد اعتماد محدود مي‌شود

با وجودی که ارگان‌های مربوطه تلاش‌هایی برای معرفی فروشگاه‌های مجازی بدون مجوز به خریداران مي‌کنند، اما باز هم تعداد زیادی از این فروشگاه‌ها بدون مجوز فعالیت مي‌کنند. بر اساس اعلام رنگاور، مسوول بخش نماد اعتماد الکترونیکی مرکز توسعه تجارت از کل تعداد فروشگاه‌های مجازی تنها 35 فروشگاه که اسامی آنها در سایت است، دارای مجوز نماد هستند و برنامه ما این است که امسال به طور جدی با واحدهای فاقد نماد برخورد کنیم. اولتیماتوم‌ها هم داده شده است و در ابتدا فعالیت واحدهای فاقد نماد محدود و پس از مدتی از فعالیت آنها جلوگیری مي‌شود.
وی افزود: پروانه کسب واحدهای فروشگاه‌های مجازی که دارای پروتکل امنیتی SSL هستند ظرف هفته آینده اهدا مي‌شود و فعالیت این فروشگاه‌ها وجهه دیگری به خود مي‌گیرد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 8579 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: itiran.com تاریخ خبر: 1391/01/26 تعداد مشاهده: 1650
سافت گذر